Diseño de modelo de ambientes simulados asistidos por TIC para la evaluación en la ETDH
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Abstract
This study proposes an innovative evaluation model for Education for Work and Human Development (ETDH) in Colombia, based on a qualitative approach and a documentary review; Relevant components were identified through the analysis of traditional and innovative evaluation models; Subsequently, the specific evaluation needs for the ETDH were defined, considering work demands and essential competencies for students. As a result, an evaluation model was suggested based on obtaining evidence through experimental simulations supported by Information and Communication Technologies (ICT), in order to offer a more authentic and contextualized evaluation of learning, overcoming the restrictions of traditional approaches and taking advantage of ICT capabilities to enrich the evaluation experience.
Downloads
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Los artículos publicados son de exclusiva responsabilidad de sus autores y no reflejan necesariamente las opiniones del comité editorial.
La Revista LA CASA DEL MAESTRO respeta los derechos morales de sus autores, los cuales ceden al comité editorial los derechos patrimoniales del material publicado. A su vez, los autores informan que el presente trabajo es inédito (original) y no ha sido publicado anteriormente.
Contrato de cesión de derechos patrimoniales de autor
Formato de certificación de originalidad del artículo por parte del autor
La revista LA CASA DEL MAESTRO se guía por las normas internacionales sobre propiedad intelectual y derechos de autor, y de manera particular por el artículo 58 de la Constitución Política de Colombia, la Ley 23 de 1982 y la ley 1915 de 2018.